92. ചരിത്രം മതം സംസ്കാരം – ഭാഗം 8 || സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്
| | | |

92. ചരിത്രം മതം സംസ്കാരം – ഭാഗം 8 || സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്

‘ Vasana’s ‘ are the fountainhead of culture & religion. For almost all, there is a credit of vasana’s in one’s life account from previous births…..

90. ചരിത്രം മതം സംസ്കാരം – ഭാഗം 6 ||  സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്
| | | |

90. ചരിത്രം മതം സംസ്കാരം – ഭാഗം 6 || സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്

Swamiji points out how the vasana’s from previous births affects one’s learning and understanding in this life.

88. ചരിത്രം മതം സംസ്കാരം -ഭാഗം 4 || സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്
| |

88. ചരിത്രം മതം സംസ്കാരം -ഭാഗം 4 || സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്

Is India a poor country ? Was there concentration of wealth in India? Swamiji demolishes the commonly held view of India as a poor country…..

87. ചരിത്രം മതം സംസ്കാരം – ഭാഗം 3 ||  സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്
| | | |

87. ചരിത്രം മതം സംസ്കാരം – ഭാഗം 3 || സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്

Swamiji criticises Indian Freedom Struggle and dissects the mind of the Freedom Movement Leaders….

86. ചരിത്രം മതം സംസ്കാരം  – ഭാഗം 2 || സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്
| | | |

86. ചരിത്രം മതം സംസ്കാരം – ഭാഗം 2 || സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്

Swamiji challenges modern historiography in this discourse …..

85. ചരിത്രം സംസ്കാരം മതം – ഭാഗം 1 || സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്
| | | | |

85. ചരിത്രം സംസ്കാരം മതം – ഭാഗം 1 || സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്

Attainment of Peace (of individual & society) was the real intent of history-writing in India. The epics were written keeping this lofty aim in mind. Modern history writing is in start contrast with this ancient Indian tradition.