84. പ്രാചീന വിദ്യാഭ്യാസ ദർശനം – ഭാഗം 2  | സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്
| | | | | | | |

84. പ്രാചീന വിദ്യാഭ്യാസ ദർശനം – ഭാഗം 2 | സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്

Swami Nirmalanandagiri contrasts modern education with ancient Indian Education. It now becomes clear that modern education acts against the collective interests and well-being of mankind.

83. പ്രാചീന വിദ്യാഭ്യാസ ദർശനം – ഭാഗം 1  | സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്
| | | | |

83. പ്രാചീന വിദ്യാഭ്യാസ ദർശനം – ഭാഗം 1 | സ്വാമി നിർമ്മലാനന്ദഗിരി മഹ് രാജ്

Is modern education beneficial to mankind ??? Swamiji says NO and proves that it is mind and life corroding !!!

80. നായന്മാരുടെ മതാന്ധത :  ഭാഗം 2 – മന്നം
| | | | | | |

80. നായന്മാരുടെ മതാന്ധത : ഭാഗം 2 – മന്നം

The Hindus in Kerala, especially the upper Caste Nairs are yet to put-forth a systematic, logical and convincing narrative(presentation) of Hindu beliefs and philosophy, inspite of the abundant fundamental texts and lectures about Hindu religion available in the public domain….. Why none is taking the initiative …..!!???

79 : നായന്മാരുടെ മതാന്ധത : ബുക്കാനൻ – ഭാഗം 1 !!!
| | | | | |

79 : നായന്മാരുടെ മതാന്ധത : ബുക്കാനൻ – ഭാഗം 1 !!!

Nair Community at large is yet to acquire a systematic knowledge of Hindu religion and philosophy……

78. ക്രിസ്ത്യൻ മതപരിവർത്തനം കേരളത്തിൽ വിജയിയ്ക്കുവാൻ കളമൊരുക്കിയവർ : നായർ സമുദായം !!!
| | | | | | |

78. ക്രിസ്ത്യൻ മതപരിവർത്തനം കേരളത്തിൽ വിജയിയ്ക്കുവാൻ കളമൊരുക്കിയവർ : നായർ സമുദായം !!!

If it were not for the Nairs, Christian Religious Conversion Efforts in Kerala would NOT have met with success……

73. ഇന്ത്യയുടേത് മാത്രമായ യുദ്ധമര്യാദകൾ !!!
| | | | |

73. ഇന്ത്യയുടേത് മാത്രമായ യുദ്ധമര്യാദകൾ !!!

ഇന്ത്യയുടെ യുദ്ധമര്യാദകൾ ഗ്രീക്ക് ചരിത്രകാരന്മാരുടെ ഭാവന കവരുകയും അവരുടെ രചനകളിൽ ഇടംപിടിയ്ക്കുകയും ചെയ്തിരുന്നു. ഇതിനും പുറമെ ഇന്ത്യൻ കൃഷിക്കാരുടെ ഭയരഹിതമായ ജീവിതത്തെക്കുറിച്ചും നന്മകളെക്കുറിച്ചും ഗ്രീക്ക് ചരിത്രകാരന്മാർ രേഖപ്പെടുത്തി.
പക്ഷെ പിന്നീട് വന്ന അധിനിവേശക്കാരായ അന്യമതക്കാരായ അധർമ്മികളായ മുഹമ്മദ്ദീയർ ഇന്ത്യയുടെ യുദ്ധമര്യാദകൾ കാറ്റിൽപ്പറത്തി. ഇത് അവരുടെ യുദ്ധവിജയങ്ങളുടെ ഒരു കാരണമായി കരുതാം.